پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
روحانیون دیزج خلیل
نوشته شده در یک شنبه 28 خرداد 1396
بازدید : 572
نویسنده : بيك بابا

یادی از تاریخ :

آیت اللّه حاج شیخ قدرت اللّه وجدانی فخر سرابی رحمه الله

فرزند: سیف اللّه

ولادت: بیست و ششم ۱۳۱۱ش

زادگاه: سراب (آذربایجان شرقی)

 


:: موضوعات مرتبط: دیزج خلیل , ,
:: برچسب‌ها: روحانیون دیزج خلیل ,



قدرت اله وجدانی سرابی
نوشته شده در یک شنبه 28 خرداد 1396
بازدید : 408
نویسنده : بيك بابا

یادی از تاریخ :

آیت اللّه حاج شیخ قدرت اللّه وجدانی فخر سرابی رحمه الله

فرزند: سیف اللّه

ولادت: بیست و ششم ۱۳۱۱ش

زادگاه: سراب (آذربایجان شرقی)

محل تحصیل و تدریس: سراب، تبریز، قم

استادان: آیات عظام: سیّد محمّد حجّت کوه کمره ای؛ سیّد حسین بروجردی؛ امام خمینی؛ علّامه طباطبایی؛ سیّد محمّد محقق داماد؛ شیخ محمّدعلی اراکی؛ شیخ عبدالنبی عراقی رحمهم الله.

مقام علمی: ایشان علاوه بر اخذ درجه ی اجتهاد از علمای بزرگ، اجازه ی روایت و امور حسبیّه از حضرات آیات: خویی، اراکی، حکیم، شیخ عبدالنبی عراقی، گلپایگانی و مرعشی نجفی رحمهم الله نیز داشت.

آثار: وظایف المکلّفین؛ الجواهرالفخریه؛ الإیضاح؛ انوار منطقیه؛ اجتهاد در اسلام؛ کار و کوشش از نظر اسلام؛ آداب معاشرت در اسلام. ، الجواهر الفخریه فی شرح اللّمعة و الرّوضةالبهیه، رساله ای در قاعده لاضرر ، توضیح المسائل

مسافرت تبلیغی: اقصا نقاط ایران ، و کشورهای ترکیه ، هلند ، بلژیک و حضور تبلیغی در جبهه های دشت عباس ، ایلام، شلمچه، فاو ، خرمشهر و سالها تبلیغ در دیزج خلیل واولین برگزار کننده نماز جمعه در شبستر


:: برچسب‌ها: ایت اله , فخر , وجدانی , دیزج خلیل ,



خاطره نویسی
نوشته شده در یک شنبه 28 خرداد 1396
بازدید : 357
نویسنده : بيك بابا

بسمه تعالی

ماندگار ترین اثر انسانی ، نوشته های اوست.

نوشتن خاطرات ، نوشتن برای عبرت گیری نسل های بعدی ، زنده نگه داشتن خود برای آینده گان و حفظ فرهنگ و ادب برای تاریخ است و بس. هرچند امروز بجز فعال شدن سلول های خاکستری مغز و صمیمییت بیشتر، نفعی  نداشته باشد.

برای سهولت در نوشتن و یاد آوری تقسیم بندی و شیوه زیر را بکار ببندیم.

1-دوران قبل از تولد: اشاره ای کوتاه به وضعیت تاریخی ، سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی محل تولد در یک صفحه.

2- دوران کودکی  : نام پدر و مادر ، اعضاء خانواده و فرزندان متولد شده قبل از خودم ، نحوه پذیرش تولد من در خانواده ، شغل پدر و مادر در آنروزها ، همبازی ها ، مشغولیت و تفریحات، مسافرت ها ، تلخ ترین و شیرین ترین خاطره از این دوران.

3- دوران تحصیل ابتدایی : نام مدرسه ، اولین روز ثبت نام یا اولین سال تحصیل ، وضعیت تحصیلی ، برخورد معلمین ، نام همکلاسی ها ، هم بازی ها ، تفریحات و سرگرمی های تابستانی.

4- دوران تحصیل متوسطه : همانند مفاد ردیف 3 تهیه شود. مسئولیت های دبیرستانی ، موفقییت ها.

5-دوران سربازی : سال اعزام ، محل آموزش ، محل خدمت ، همدوره ها (نام افراد یا نام محل تولد آنان) ، افراد سرشناس در محل خدمت ، قسمتی از آداب رسوم محلی ، نام فرماندهان، خدمات ارایه شده توسط من ، تلخ ترین و شیرین ترین خاطره.

6-دوران اشتغال بکاراولیه : مشاغل متفرقه ، اشتغال رسمی ، آموزش ها ، محل آموزش ، اسامی همدوره ها ، فرماندهان یا مدیران شاخص، مسافرت ها ، تلخ ترین و شیرین ترین خاطره ، علت خاتمه دادن به شغل).

7- اشتغال بکار مجدد : نام محل ، مسئولیت ها ، دوستان و معاشرین

8- اشتغال بکار دائیمی : نام محل ، مسئولیت ها ، خدمات ، دوستان و معاشرین ، اثر گذاری من در روند کار، تلخ ترین و شیرین ترین خاطره.

9-ازدواج و اولاد: سال ازدواج ، خلاصه بیوگرافی از همسر ، تعداد فرزندان ، محل تولد

10-فعالیت های مردمی من تا پیروزی انقلاب: ریشه ها ، حضور من ، محل فعالیت ، نوع فعالیت ، همراهان ، افراد شاخص، تاثیر گذاری یا تاثیر پذیری از دیگران ، تلخ ترین ، شیرین ترین خاطره ، صحنه های حماسی

11-فعالیت ها من بعد از انقلاب: نوع فعالیت ، محل ، تلاش های انفرادی و گروهی ، تفریحات و سرگرمی ها.  

 

12-فعالیت های من زمان جنگ: محل ، آموزش ها ، نام مناطق ، مسئولیت ، اسامی فرماندهان عمده ، همراهان(نام یا اهلیت) ،یگان های خدمتی، مدت حضور ، تعداد حضور، نوع عملیات ها ، تاریخ تقریبی، مکان عملیات، دوستان شهید، جانباز ، اسیر ، دوستانی ه هنوز با آنها در ارتباطم ، تلخ ترین یا حماسی ترین و شیرین ترین خاطره

13-فعالیت های من بعد از جنگ : اشتغال ، مسئولیت های عمده ، محل های خدمتی، دوستان همراه، ادامه تحصیل ، مسافرت ها ، ماموریت ها ، تلخ ترین و شیرین ترین خاطره ، بازنشستگی.

14- فعالیت های من جانبی در شغل اصلی: فعالیت های مردمی ، فرهنگی ، اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی ، مذهبی، اسامی دوستان ، افراد شاخص، ملاقات ها ، تاثیر پذیری یا تاثیر گذاری در ملاقات ها ، محل فعالیت ها ، تلخ ترین و شیرین ترین خاطره

اسناد و مدارک. افرادی که می تواند در این حرکت همگام و همیار باشند:

الف-شناسنامه ها ، مدارک تحصیلی ، مکاتابت اداری و امریه ها ، عقد نامه ها ، معاملات ملکی، آلبوم خانوادگی و دوستانه ، پشت نویسی های عکس و کتاب و هدایا، دفتر تلفن های قدیمی ، یادداشت های تقویمی ، دفتر و کارنامه فرزندان، سوابق درمانی و بهداشتی ، فیلمهای خانوادگی و دوستان و اداری، نامه های مکاتباتی دوستانه و خانوادگی، کالا های قدیمی خریداری شده ، سنگ قبر ها و....

ب- ارتباط گیری با دوستان و بزرگان فامیل ، گفتگو با همسر ، یاد آوی خاطره برای همسر جهت تکمیل مطلب، مراجعه به دوستان اداری و همکلاسی و هم خدمتی

تذکر :

1-متعهد شدن به نوشتن 10 دقیقه ای در ساعت خاص در هر روز.

2-تلاش نشود به یکباره قصد نوشتن و خاتمه یک مطلب را داشته باشیم . زمان در اختیار است.

3-ترتیب و توالی در یادداشت موضوعات هیچ اهمیتی ندارد پس تلاش برای رعایت آن نکنیم

4-روی هر نوشته موضوع و نام دوران را بنویسیم. فهرست بندی و شماره گذاری یادداشت ها انجام بگیرد.

5-جمع آوری ، یکجا نویسی ، سامان دهی ، مقدمه ، پیش گفتار ، ویرایش ، مستند سازی ، چاپ از مراحل نهایی است فعلا به آنها نیندیشیم.


:: برچسب‌ها: خاطره , دیزج خلیل ,



تحجر
نوشته شده در یک شنبه 28 خرداد 1396
بازدید : 409
نویسنده : بيك بابا

تحجر چیست؟ ومتحجرکیست ؟

استاد شهید مرتضی مطهری درمورد کج فهمی وانحراف دینی چنین می فرماید: ( دو بیماری خطرناک همواره آدمی را در این زمینه(افراط وتفریط) تهدید می کند : بیماری جمود و بیماری جهالت ، نتیجه بیماری‏ اول توقف و سکون و باز ماندن از پیشروی و توسعه است و نتیجه بیماری دوم‏ سقوط و انحراف است… . جامد و جاهل متفقا فرض میکنند که هر وضعی که در قدیم بوده است ، جزء مسائل و شعائر دینی است ، با این تفاوت که جامدنتیجه میگیرد این شعائر را باید نگهداری کرد و جاهل نتیجه میگیرد اساسا دین ملازم است با کهنه پرستی و علاقه به سکون وثبات… جامدهای متدین نما همانطوریکه  به پاره‏ای  مسائل فلسفی بی جهت رنگ‏ مذهبی دادند شکل ظاهری مادی زندگی را هم میخواستند جزء قلمرو دین بشمار آورند ، افراد جاهل و بی خبر نیز تصور کردند که واقعا همین طور است و دین برای زندگی مادی مردم شکل و صورت خاصی در نظر گرفته است . و چون به‏ فتوای عِلم باید شکل مادی زندگی را عوض کرد پس عِلم، فتوای منسوخیت دین را صادر کرده است . جمود دسته اول و بی خبری دسته دوم فکر موهوم تناقض علم و دین را بوجود آورد. نظام حقوق زن ص ۱۱۸)

  ودرجای دیگر می فرماید.تنگ نظری مذهبی ازخصیصه‏های خوارج است اما امروز آن را باز درجامعه اسلامی می‏بینیم .این همان.است که گفتیم خوارج شعارشان  از بین رفته‏ومرده است اما روح مذهبشان کم و بیش در میان بعضی افراد و طبقات‏.همچنان زنده و باقی است.بعضی از خشک مغزان را می‏بینیم که جز خود و عده‏ای بسیار معدود مانند خود ، همه مردم جهان را بادید کفر و الحاد می‏نگرند و دایره اسلام ومسلمانی را بسیار محدود خیال می‏کنند..

 خوارج با روح فرهنگ اسلامی آشنا نبودند ولی شجاع‏ بودند . چون جاهل بودند تنگ نظر بودند و چون تنگ نظر بودند زود تکفیر وتفسیق می‏کردند تا آنجا که اسلام و مسلمانی را منحصر به خود می‏دانستند وسایر مسلمانان را که اصول عقائد آنها را نمی‏پذیرفتند کافر می‏خواندند وچون شجاع بودند غالبا به سراغ صاحبان قدرت می‏رفتند و به خیال خود آنهارا امر به معروف و نهی از منکر می‏کردند و خود کشته می‏شدند و گفتیم دردوره‏های بعد جمود و جهالت و تنسک و مقدس مابی و تنگ نظری آنها برای‏دیگران باقی مانداما شجاعت و شهامت و فداکاری از میان رفت.

خوارج بی‏شهامت ، یعنی مقدس مابان ترسو ، شمشیر پولادین  را به کناری گذاشتند و از امر به معروف و نهی از منکر صاحبان قدرت که‏برایشان خطر ایجاد می‏کرد صرف نظر کردند و با شمشیر زبان به جان صاحبان فضیلت افتادند.هر صاحب فضیلتی را به نوعی متهم کردند به طوری که درتاریخ اسلام کمتر صاحب فضیلتی را می‏توان یافت که هدف تیر تهمت این‏طبقه واقع نشده باشد . یکی راگفتند منکر خدا ، دیگری را گفتند منکر معاد، سومی را گفتند منکر معراج جسمانی و چهارمی را گفتند صوفی ، پنجمی را چیز دیگر و همینطور...،به طوری که اگر نظراین احمقان را ملاک قرار دهیم‏هیچوقت هیچ دانشمند واقعی مسلمان نبوده است.وقتی که علی ع تکفیر بشودتکلیف دیگران روشن است .

بوعلی سینا ، خواجه نصیر الدین طوسی ،صدرالمتألهین شیرازی ، فیض کاشانی ، سید جمال الدین اسد آبادی ، واخیراً محمد اقبال پاکستانی از کسانی هستند که از این جام جرعه‏ای به کامشان‏ریخته شده است. بوعلی در همین معنی می‏گوید   

کفر چو منی گزاف و آسان نبود

محکمتر از ایمان من ایمان نبود

در دهر یکی چو من و آنهم کافر

پس در همه دهر یک مسلمان نبود

خواجه نصیرالدین طوسی که از طرف شخصی مسمی به " نظام العلماء " مورد تکفیر واقع شد ، می‏گوید  

نظام بی‏نظام ار کافرم خواند

چراغ کذب را نبود فروغی

مسلمان خوانمش ، زیرا که نبود

دروغی را جوابی جز دروغی

 به هر حال ، یکی از مشخصات و ممیزات خوارج تنگ نظری و کوته بینی‏ آنها بود که همه را بیدین و لامذهب می‏خواندند . علی ع، علیه این کوته نظری‏ آنان استدلال کرد که این چه فکر غلطی است که دنبال می‏کنید ؟ فرمود : پیغمبر جانی را سیاست می‏کرد و سپس بر جنازه او نماز می‏خواند و حال آنکه‏ اگر ارتکاب کبیره موجب کفر بود پیغمبر بر جنازه آنها نماز نمی‏خواند زیرا بر جنازه کافر نماز خواندن جایز نیست و قرآن از آن نهی کرده است  شرابخوار را حد زد و دست دزد را برید و زنا کار غیر محصن را تازیانه زد و بعدهمه را در جرگه مسلمانها راه داد و سهمشان را از بیت‏ المال قطع نکرد و آنها با مسلمانان دیگر ازدواج کردند . پیغمبر مجازات‏ اسلامی را در حقشان جاری کرد اما اسمشان را از اسامی مسلمانها بیرون نبرد. جاذبه ودافعه علی ع  استادمطهری ص۱۵۸تا۱۶۰و

درخاتمه این بیان جای دارد خود ودیگران را هشدار دهیم که هیچ لجنى در درون انسان  مانند تکبر و خود محورى مانع جریان یافتن آب حیات معرفت و شناخت در درون وى نیست.  گاهى این  لجن بقدرى رسوب شده و تحجر یافته است که از ورود حتى یک قطره آب معرفت, از جهان قابل  شناخت, به درون جان آدمی مانع مى‏گردد. گاهى دیگر به مرحله تحجر و رسوب نرسیده ولى هر  آب معرفتى که وارد درون شود آنرا آلوده و کثیف مى‏سازد .

 


:: برچسب‌ها: دیزج خلیل , تحجر ,



سلام
نوشته شده در دو شنبه 22 خرداد 1396
بازدید : 389
نویسنده : بيك بابا

سلام. طاعات قبول


:: برچسب‌ها: رمضان ,



دیزج خلیل
نوشته شده در جمعه 12 خرداد 1396
بازدید : 453
نویسنده : بيك بابا

 

حضور نماینده  مجلس منطقه (خانم دکتر آقاپور) در دیزج خلیل


:: برچسب‌ها: دیزج خلیل , آقاپور , مجلس ,



دیزج خلیل
نوشته شده در جمعه 12 خرداد 1396
بازدید : 404
نویسنده : بيك بابا

 

شعور اجتماعی و انتخااتی دیزج خلیل


:: برچسب‌ها: دیزج خلیل , انتخابات , شورا ی اسلامی ,



دیزج خلیل
نوشته شده در جمعه 12 خرداد 1396
بازدید : 1034
نویسنده : بيك بابا

 

شعور سیاسی و اجتماعی دیزج خلیل


:: برچسب‌ها: دیزج خلیل , انتخابات , شورا ی اسلامی ,



انتخابات
نوشته شده در جمعه 12 خرداد 1396
بازدید : 388
نویسنده : بيك بابا

 

شعور اجتماعی و شور سیاسی در انتخابات پنجمین دوره شورای روستا

 


:: برچسب‌ها: دیزج خلیل , انتخابات , شورا ,